Forside Kontakt
Maintech

Sygehus Lillebælt


Fredericia Sygehus implementerede Maximo helt tilbage i begyndelsen af år 2000. Hovedformålet var, at få styr på de mange opgaver som teknisk afdeling lavede i det daglige.

Derudover havde man behov for at kunne se og planlægge de mange forebyggende eftersyn, som skulle udføres på de mange forskellige anlæg og installationer.

Problemet inden Fredericia Sygehus fik Maximo var, at der ikke var særlig god opfølgning på udestående opgaver, hvilket til tider medførte, at de ikke blev udført til tiden.

Ligeledes blev fejlindmeldinger til teknisk afdeling nogen gange glemt, når de kun var blevet registreret på en lille gul memo seddel eller via et telefonopkald.

Med Maximo sikrede man, at ingen opgaver blev glemt og der var en god opfølgning på indmeldte såvel som kommende vedligeholdseftersyn.

Udover at registrere selve opgaverne med teknisk information, registreres materialeforbruget hvergang der udføres en opgave.

Dermed er der en tæt opfølgning på reservedelsforbruget, så der er styr på hvad der forbruges, hvor det forbruges samt ikke mindst hvornår der skal indkøbes nye reservedele.

Løsningen anvendes af medarbejderne i den tekniske afdeling hos Fredericia Sygehus men giver mulighed for at rulle løsningen ud til alle rekvirenterne på sygehuset såvel som til de øvrige sygehuse i Sygehus Lillebælt, så man kunne udnytte synergien ved fælles reservedelslagre, reservekomponenter og ikke mindst udnytte den fælles tekniske historik, som bliver dannet efterhånden som håndværkerne indmelder teknisk historik.

 

 

Maintech Consult A/S  -  Søndervangs Allé 26 - DK-2500 Valby  -  Tlf. +45 36 30 20 87  -  E-mail info@maintech.dk