Forside Kontakt
Maintech

Storebælt

Storebælt

 

Storebælt fandt allerede inden broen blev åbnet behov for at anskaffe sig et anlægs- og vedligeholdssystem til at håndtere alle de mange aktiviteter der sikre vedligehold af de mange anlæg og udstyr der er på broen.

Derudover var det meget væsentligt, at få styr på garantistyringen, idet en del af den teknologi der blev implementeret på betalingsanlægget, var første gang leverandøren leverede det.

Så der lå en stor interesse i både at følge op på hvilken type fejl der opstod, samt ikke mindst en stor økonomisk gevindst i at kunne dokumentere overfor leverandøren, hvilke omkostninger der havde været i forbindelse med udbedring af fejlene.

I dag er implementeringen hos Storebælt en af de mest omfattende mht. brugen af systemet.

Storebælt har outsourcet hele den tekniske drift, så de har ikke selv nogen håndværkere ansat. Derimod har Storebælt i forbindelse med udliciteringen af deres vedligehold specificeret, hvordan leverandørerne skal anvende Maximo samt ikke mindst tilbagemelde teknisk og økonomisk historik.

På den måde sikrer Storebælt, at alle opgaver der skal gennemføres ifølge de tekniske specifikationer bliver udført til tiden og i overensstemmelse med den kontrakt der er indgået med leverandøren.

Derudover sikre Maximo, at alle de ekstra opgaver der løbende udføres i forbindelse med reparetioner og skader, registreres i Maximo, så man efterfølgende har den tekniske historik til at følge op på, om der skal ændres i det tekniske vedligeholdsgrundlag.

Entreprenørerne, som anvender Maximo, har taget systemet til dem på en måde, så de selv kan udnytte fordelen systemet. I dag kan de følge op på de opgaver deres medarbejdere skal udføre samt styre deres timer, tidspunkter og dermed overarbejde osv.

På den måde fungerer Maximo som service management system for entreprenørerne.

Maintech Consult A/S  -  Søndervangs Allé 26 - DK-2500 Valby  -  Tlf. +45 36 30 20 87  -  E-mail info@maintech.dk