Forside Kontakt
Maintech

Tivoli

Tivoli

Tivoli har anvendt Maximo systemet siden 2004. Idag er det bredt ud til hele den tekniske stab, så alle håndværkere kan registrere hvilke opgaver de planlægger, se hvilke de har fået tildelt og ikke mindst tilbage melde teknisk såvel som økonomisk historik.

Der er idag omkring 30 personer der anvender systemet og den største udfordring har været at få medarbejderne til at registrere opgaver i systemet. For at forbedre brugervenligheden, er skærmbilleder tilpasset brugernes specifikke behov, v.h.a. det tilpasningsmodul der ligger i Maximo.

Dermed kan udseendet af skærmbilledet ændres,  uden det kræver programmering af Maximo.

Dermed er brugerne blevet mere tilfredse og implementeringen forløbet relativt godt, på trods af en del modstand fra medarbejderne.

I Tivoli er det således at "teltholderne", d.v.s. dem som har boder i Tivoli, har problemer med bygningerne, så er det Tivolis opgave at udbedre fejl og skader. Men vil teltholder derimod have sat en ekstra stikkontakt, håndvask eller noget andet, som ikke har med vedligeholdelse af boden at gøre, så skal teltholderen betale for det.

Indtil for nogle år siden var der ikke helt styr på disse mange opgaver og eftersom det jo er penge lige ned på bundlinien hver gang de kan fakturere en teltholder, blev der i Maximo sat en ny funktion op, så alle opgaver der nu kan faktureres til en teltholder rent faktisk også bliver faktureret.

"Tilpasningen", som igen blev lavet v.h.a. tilpasningsmodulet, blev etableret for relativ få midler og har sikret Tivoli store besparelser i kraft af de nu har styr på disse eksterne opgaver, som de ellers var gået glip af.

I dag sidder der en planlægger fra teknisk afdeling og styrer, distribuerer og planlæger alle opgaver til de respektive fag. Derudover styres alle eksterne håndværkere, så de står til regnsskab for de mange arbejder de udfører i haven.

Det næste store ryk der kommer til at ske med anvendelsen af Maximo, er udbygningen til at anvende systemet til at omfatte alle de forebyggende vedligeholdsaktiviteter der dagligt gennemføres på forlystelserne.

Det har hidtil kørt i et papir system, men nu vil man omlægge det, så det som en naturlig af arbejdsgangen kommer til at indgå i Maximo.

Derved vil hele den tekniske historik ligeledes blive nemt tilgængelig såfremt man skal spore hvad der er foretaget på den enkelte enhed.

 

Maintech Consult A/S  -  Søndervangs Allé 26 - DK-2500 Valby  -  Tlf. +45 36 30 20 87  -  E-mail info@maintech.dk